INFORMACJA DLA SENIORÓW W ZAKRESIE MOŻLIWOŚCI ZAREJESTROWANIA I POSZUKIWANIA PRACY
Osoby będące emerytami, rencistami lub inne osoby zainteresowane zmianą pracy mogą się zarejestrować w Powiatowym Urzędzie jako poszukujące pracy.
W tym celu zgłaszają się w Powiatowym Urzędzie Pracy w pok. 135 (wejście B).
Osoby te nie pobierają biletu z biletomatu, tylko zgłaszają swoją obecność pracownikowi rejestracji. Osoby te będą proszone do rejestracji poza kolejnością.
Do rejestracji należy przedłożyć wypełniony wniosek o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy wraz z kompletem wymaganych dokumentów - m.in.
- aktualny dowód osobisty
- świadectwa lub dyplomy ukończonych szkół
- zaświadczenia o ukończonych kursach lub szkoleniach
- świadectwa pracy – w oryginale lub kserokopii
Szczegółowy wykaz dokumentów stanowi załącznik do wniosku o dokonanie rejestracji
(Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji.doc (117,0k)).
Po zarejestrowaniu zgłaszają się w wyznaczonym przez rejestrację terminie do dorady klienta
- Pana Jacka Benckiego do pok. nr 104 (parter wejście A). Wymagany kontakt z doradcą co najmniej raz na 90 dni.
W celu aktywnego poszukiwania pracy dodatkowo można przedłożyć podczas wizyty u doradcy klienta „ Kartę oczekiwań poszukującego pracy w zakresie zatrudnienia" (w załączeniu) w której należy wpisać jakiej pracy oczekują , co potrafią i jaką pracę mogą wykonywać – pozwoli to na skuteczniejszy i szybszy dobór osób do oferty.
„Karta oczekiwań poszukującego pracy w zakresie zatrudnienia" trafi dodatkowo do doradcy który ma bezpośredni kontakt z pracodawcami (pokój gdzie są składane oferty pracy i gdzie doradcy chodzą na wizyty do pracodawców) – tą drogą pracodawca będzie bezpośrednio informowany o możliwości skorzystania z bazy danych poszukujących pracy emerytów.
Urząd przeprowadzi wśród pracodawców akcję mającą na celu upowszechnienie zgromadzonej bazy danych osób poszukujących pracy poprzez zamieszczenie stosownych informacji na stronie internetowej, w gablotach, drukowanie ulotek itp.