W związku z wejściem w życie nowej ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r., poz. 620), od 1 czerwca 2025 r. zostają wprowadzone nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechnianie w Centralnej Bazie Ofert Pracy (docelowo ePraca).
W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy OBOWIĄZKOWO zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022r. poz.902), tj.:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
- podmioty repezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.