WAŻNE: Nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy

Print Drukuj

Informujemy, że od 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

  • organy władzy publicznej;
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Zachęcamy do zapoznania się z nowymi przepisami https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20250000620/T/D20250620L.pdf 
oraz śledzenia aktualności na naszej stronie oraz w mediach społecznościowych: https://www.facebook.com/ZlotoryjaCAZ

Informacje o publikacji dokumentu