Nabór wniosków o przyznanie bezrobotnemu dofinansowania do podjęcia działalności gospodarczej ze środków EFS+

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Kaliszu z dniem 28 stycznia 2025 r. rozpoczyna nabór wniosków  o przyznanie dofinansowania do podjęcia działalności gospodarczej w ramach projektu  „Wsparcie w zatrudnieniu w powiecie kaliskim (II)", realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021 - 2027


Zasady, wniosek oraz wszystkie niezbędne załączniki dostępne są w siedzibie Urzędu pok. 235 lub bezpośrednio na stronie internetowej Urzędu.
http://kalisz.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej
 
Projekt ten skierowany jest do osób:
pozostających bez pracy, zarejestrowanych w PUP jako bezrobotne, w tym osoby w trudnej sytuacji w szczególności:
- kobiety;
- osoby długotrwale bezrobotne;
- osoby o niskich kwalifikacjach;
- osoby z niepełnosprawnościami;
- osoby w wieku 50 lat i więcej;
- osoby młode w wieku 18-29, w tym osoby z grupy NEET.
 
Aby wykonać narzucone przez Instytucję Pośredniczącą wskaźniki dotyczące grupy docelowej tego projektu w 2025 r. należy objąć minimum:
- 13 kobiet
- 2 osoby długotrwale bezrobotne
- 1 osobę w wieku po 50 roku życia
- 1 osobę z niepełnosprawnością.

W ramach projektu zaplanowano przyznanie dofinansowania do podjęcia działalności gospodarczej dla 24 osób bezrobotnych.
 
Wnioski będą rozpatrywane sukcesywnie, zgodnie z harmonogramem realizacji projektu.
 
Z uwagi na fakt, iż środki finansowe w ramach ww. projektu są ograniczone, to osoba raz przystępująca do projektu i korzystająca z finansowania wsparcia nie może ponownie zostać przyjęta do powyższego projektu.
 
W przypadku zmiany założeń realizacji ww. projektu (np. dotyczących liczby osób, grupy docelowej) przez Instytucję Pośredniczącą  w ramach programu  Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6  Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych
i poszukujących pracy – projekty PUP, Powiatowy Urząd Pracy w Kaliszu zastrzega sobie prawo dokonania zmian w niniejszym naborze.
 
Urząd informuje, że podpisanie umowy w sprawie przyznania bezrobotnemu dofinansowania do podjęcia działalności gospodarczej jest jednoznaczne z przyjęciem jej warunków, w tym m.in. zobowiązania do:
  1. Oznaczenia plakatem miejsca prowadzenia działalności gospodarczej – nie dotyczy działalności mobilnej.
  2. Oznaczenia zakupionego w ramach przyznanej dotacji sprzętu, urządzeń, maszyn i innej aparatury itp. poprzez umieszczenie na nich trwałych naklejek.
  3. Umieszczenia opisu projektu na oficjalnej stronie internetowej – wyłącznie w przypadku posiadania takiej strony lub w przypadku utworzenia jej w przyszłości.
  4. Umieszczenia opisu projektu w mediach społecznościowych – w przypadku nie posiadania ogólnodostępnego konta firmowego należy takie konto założyć na dobrowolnie wybranym portalu społecznościowym (np. Instagram, Facebook) 
Ogólne zasady dotyczące sposobu składania wniosków:
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami może być złożony:
- w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub osobiście w tut. Urzędzie (wniosek wraz z załącznikami należy trwale np. zszyć, spiąć spinaczem lub wpiąć do skoroszytu)
- w wersji elektronicznej w sposób opisany w niniejszym ogłoszeniu

UWAGA
Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu w godzinach od 7.30 do 15.30.
Wnioski w wersji elektronicznej należy składać/przesyłać od dnia 28.01.2025 od godziny 7.30 w sposób opisany poniżej.
 
Zalecane formy składania wniosków w wersji elektronicznej
Platforma ePUAP lub platforma Usług Elektronicznych Publicznych Służb Zatrudnienia
https://www.praca.gov.pl/ (wniosek podpisać za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub podpisem Kwalifikowanym).



Sposób składania wniosków, został opisany w dziale Obsługa wniosków
https://www.praca.gov.pl/eurzad/pomoc/obs3uga_wnioskow.html
 
W przypadku zamiaru złożenia wniosku za pośrednictwem wyżej wymienionej platformy, poprzez zakładkę „Usługi elektroniczne" następnie dział "Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu" należy wybrać „Pismo do urzędu (PSZ-PU)" i do pisma dołączyć załącznik w postaci wniosku wraz z wymaganymi dokumentami na druku aktualnie obowiązującym w tut. Urzędzie.
 
Wnioski złożone poza wyznaczonym terminem i godzinami naboru lub bez wymaganego podpisu nie będą podlegały procedurze rozpatrzenia.
 
Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię poczty elektronicznej, platformy ePUAP, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.
 
Termin składania wniosków od 28 stycznia 2025 r. do odwołania.
 

 
Informacje o publikacji dokumentu